FANDOM

Mäntylahti on siitä erikoinen paikka, että se on yksi pelin ainuista vesistöistä joka ei sijaitsekkaan Suomessa, vaan Ukrainassa.

Mäntylahti

Mäntylahden kartta.

Kalastus Muokkaa

Mäntylahti on siitä mielenkiintoinen pilkkipaikka, että siellä on varsinkin keväällä suhteellisen suuria särkiä. Suurimmat tällä hetkellä tiedossa oleva särjet on yli 700 grammasia.

Järvi on täynnä särkikalaa, joten pilkit täytyy valita sen mukaan, eli pystypilkkejä ja morreja kannattaa uittaa.

Pilkkijöiden riesana kisoissa piinaavat pienet kuhat, jotka ovat usein alamittaisia ja niitä saadaan melkein joka kisassa. Myös isokokoista pasuria saadaan Mäntylahdesta.

Morreilla kannattaa pilkkiä koska sillä saa kalaa jopa enemmän kuin pystypilkillä.​​Muokkaa

Vinkkejä Muokkaa

- Oikealla ylhäällä oleva pato tuntuu olevan ottipaikan maineessa,varsinkin mormyskaa kannattaa uittaa. Paikalla liikkuu mm. isoja ahvenia, 800 grammaisia körmyniskoja on tiettävästi saatu.
- Lahden suulla sijaitsevalta pohjakiveltä kannattaa yrittää. Siitä saadaan mm. ahvenia, suuria särkiä sekä kuhia.
- Lähdöstä oikealla kuljettaessa vastaan tulee matalampi ranta. Tästä kohtaa kannattaa yrittää, sillä siitä on saatu isoja ahvenia, särkiä, lahnoja ja sulkavia. Samasta paikasta saadaan myös varsin harvinaisia miekkasärkiä.

Lajisto Muokkaa

  • Ahven
  • Särki
  • Hauki
  • Kuha
  • Lahna
  • Pasuri
  • Salakka
  • Kiiski
  • Miekkasärki
  • Sulkava
  • Ruutana