FANDOM

Iso-Söimi on Inarijärven saari. Sitä ympäroivät erittäin syvät syvänteet, sekä pintaa puhkovat karikot. Vesi on kirkasta, jolloin näkösyvyyskin on hyvä. Vesikasveja ei juurikaan ole, koska vesi on melko karua. Paikan syrjäinen sijainti takaa hyvät saaliit.

Iso-söimi

Iso-Söimen kartta.

Kalastus Muokkaa

Pääasiallisena kalastuskohteina ovat jalokalat, kuten melko runsaslukuisina esiintyvät raudut, sekä taimenet. Jotkut erikoistuvat erityisesti näiden lajien pilkintään.

Söimissä on myös runsaslukuinen harjus- sekä siikakanta ja näihin kaloihin erikoistuu myös virtuaalipilkkijöitä. Vesistöön on istutettu myös harmaanieriää, joita saadaan satunnaisesti.

Ahventa ja haukea löytyy totta kai myöskin, mutta vain harvalukuisina.

Vinkit Muokkaa

- Saaren pikkulammista tulee hyvin ahventa, ja paikoitellen harjustakin.
- Harjuspaikkoja löytyy ympäri mappia. Hopeahologrammipysty, kultasiipipilkki, kultapysty tai mormuskat ovat harjusten mieleen. Toukkana surviainen, sininen tai punainen. Myös muita toukkia kannattaa aina kokeilla - välillä huonolla syönnillä vanhat ottipelit eivät toimi. Yksi tunnettu paikka on heti lähdön salmessa, kahden kiven liepeillä.
- Menet sinne syvänteen reunoille ja otat rautulätkän tai hopea hologrammi pystypilkin ja punasen tai vihreen toukan, niin pitäs ainakin rautuu tulla.

Lajisto Muokkaa

  • Rautu
  • Harmaanieriä
  • Taimen
  • Siika
  • Harjus
  • Hauki
  • Ahven
  • Muikku

Kuten suurin osa muistakin Wikin aiheista, on tämäkin osittain kopioitu muista tietolähteistä.